Számlázási változások 2020.07.01.!
Bizonyára mindenki értesült már róla, hogy 2020.07.01-től minden belföldi adóalany (leegyszerűsítve vállalkozás vagy egyéni vállalkozó) részére kiállított számlát rögzíteni kell a NAV online számlarendszerébe.
Ez azt jelenti, hogy ha valaki cég vagy egyéni vállalkozó felé bocsát ki számlát, azt 500.000,- Ft alatti áfatartalom esetében egy napon belül, minden más esetben 4 napon belül rögzíteni kell a NAV online rendszerébe, akkor is, ha egyébként a kibocsátó alanyi mentes vállalkozó vagy vállalkozás.
További változás, hogy cég vagy egyéni vállalkozó vevő esetén a vevő adószámát is fel kell tüntetni a számlán!
Éppen ezért javaslom, hogy aki teheti válasszon valamilyen gépi számlázó programot (én a bizxpertet szoktam ajánlani, de a szamlazz.hu vagy a NAV online számlázója is ugyanolyan jó és ingyenes is), amit össze lehet kötni a NAV rendszerével és a számlák automatikusan mennek a NAV-hoz, nem kell külön rögzíteni.
Az alábbi cikkben röviden és érthetően össze van foglalva a lényeg:
https://www.vallalkozas-okosan.hu/online_szamla
2021.01.01.-től a magánszemélyek felé kiállított számlákat is jelenteni kell a NAV felé, ezért is ajánlott a gépi számlázás minél előbbi bevezetése. A fent ajánlott programokkal akár az elvégzett munka helyszínén mobiltelefonnal kiállítható a számla, és pdf formátumban azonnal elküldhető az ügyfél e-mail címére, nem kell hozzá nyomtató sem.